سوال جواب

بروزترین وب علمی آموزشی دینی فرهنگی تاریخی درسی تفریحی ومطالب جالب

سوال جواب

بروزترین وب علمی آموزشی دینی فرهنگی تاریخی درسی تفریحی ومطالب جالب

تعریف وای فایwi fi

-سوال: وای فای wi fiچیست؟


 جواب:


وای فای یک شبکه ارتباطی بدون سیم که از طریق امواج رادیویی می باشدکه دراین شبکه کامپیوتری است که اطلاعات را تبدیل به امواج رادیوئی می کندکه آنها را ازراه آنتن ارسال می کند

اما برای تکنولوژی بیسیم شما باید حتما در محدوده شبکه و امواج بیسیم قرار گرفته باشید تا رایانه ی شما به شبکه متصل گردد.  امواج بی سیم سه نوع اند:

شبکه بیسیم محلی (Wireless Local Area Network (WLAN

این شبکه از راه امواج رادیوئی کار می کند. در اتصال  شبکه معمولا از کابل استفاده می شود که کاربران بیسیم را به امواج بیسیم وصل می کند. محدوده شبکه بیسیم محلی می تواند در هرجائی  ازیک اتاق کوچک گرفته تا کل یک محوطه را پشتیبانی کند.

شبکه بیسیم شخصی (Wireless Personal Area Network (WPAN

این شبکه دارای طول موج کوتاهی است که از راه تکنولوژی بلوتوث کار می کند این شبکه را برای اتصال دستگاه های نزدیک به هم در محدوده ی اصلی به عنوان مثال در محدوده ی میز استفاده می کنند.  امواج این شبکه دارای طول موجی به اندازه 30 فیت می باشد.

شبکه گسترده( Wireless Wide Area Networks (WWAN

این شبکه محدوده ی وسیعتری از WLAN را تحت پوشش می گیرد. از راه WWAN ارتباط بصورت واضحی از راه امواج رادیوئی بصورت آنالوگ یا دیجیتال صورت میگیرد اگرچه انتقال از راه امواج الکترومگنتیک نیزانجام میگیرد

ارتباط شبکه WWAN توسط دستگاههای مودم وشبکه های بیسیم انجام میگیرد . دستگاههای سیار ارتباطها را از راه مودم های بی سیم و شبکه های بیسیم که توسط امواج رادیوئی ارتباط دارند دریافت می کنند.


فرودگاه، هتل، رستوران، کتابخانه و یا حتی دفاترکار، امروزه دارای این شبکه اند


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.