طراحی عینک گوگل برای کودکان مبتلا به اوتیسم

طراحی عینک گوگل برای کودکان مبتلا به اوتیسم

به گزارش ناقور وبه نقل از ایسنا :

محققان عینکی جدید به نام عینک گوگل را برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی نمودند

محققان، این عینک را برای کمک به کودکان اوتیسمی در ماساچوست طراحی کردند که به اصطلاح «قدرت مغز» نامیده می‌شود و در جهت بهبود مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار موثر است.

این برنامه برای کاربران خود که کودکان اوتیسمی هستند کمک بزرگی است. برنامه قدرت مغز به کودکان اوتیسمی کمک می‌کند تا با پدر و مادر خود تعامل داشته باشند و از طریق تمریناتی در قالب بازی ارتباط چشمی برقرار کنند.


دکتر ساهین، عصب‌شناس و طراح این برنامه اظهار کرد: مزیت برنامه عینک گوگل برای کاربران خود که کودکان اوتیسمی هستند این است که آنها را با زندگی و دنیای واقعی مرتبط می‌کند. این برنامه به گونه‌ای است که از طریق مانیتور تعامل اجتماعی و میزان تعامل کودک با پدر و مادر را ارزیابی کرده و ارتباط از طریق چشم را هم شناسایی می‌کند.
ساهین افزود: برنامه قدرت مغز همچنین مجهز به تراشه شتاب‌سنج است. بدین صورت که حرکات سر از قدرت مغز استفاده کرده تا نگاه کودکان به والدین یا دیگران را بررسی کند.

منبع :www.nagor.ir

اختراع جدید،دستگاه هشدار مرگ

اختراع جدید،دستگاه هشدار مرگ

 

بسیاری از اشخاص با مشکلات متعدد سلامتی روبه‌رو هستند که منجر به بروز کم‌خوابی، بدخوابی یا بیماری‌های مختلف می‌شود، اما اکنون گجت هوشمندی برای این اشخاص ساخته شده است.
در سال‌های اخیر، گجت‌های سلامتی بسیاری برای تشخیص بیماری‌های مختلف ساخته و روانه بازار فناوری شده‌اند که از میان آنها، گجت‌های لاغری با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شده‌اند. گجت‌های سلامتی، یکی دیگر از فناوری‌های پوشیدنی هستند که نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. اکنون محققان از گجت جدیدی رونمایی کرده‌اند که بدون نیاز به برنامه‌های سخت و تنها با گوش دادن به ریتم تنفسی اشخاص می‌تواند اختلالات خوابی را بازگو کند.

 

تنها با گوش دادن به ریتم تنفسی اشخاص هنگام خواب می‌توان به بسیاری از بیماری‌ها یا دلایل کم‌خوابی و بدخوابی پی برد. محققان فلوریدا هدفونی را طراحی کرده‌اند که با اتصال به گوشی‌های آی‌فون می‌تواند ریتم تنفسی را مورد مطالعه قرار دهد. محققان به مدت 6 ماه، ریتم خواب اشخاص مختلف را با کمک این هدفون‌ها مورد بررسی قرار دادند.

 

این هدفون‌ها در کنار تختخواب‌ها قرار گرفته و ریتم مداومی از شیوه تنفس و دم و بازدم شخص را ثبت کرده و پزشک با بررسی این ریتم تنفسی می‌تواند به بیماری‌های مختلفی مانند آپنه خواب، بی‌خوابی، سندروم پاهای بی‌قرار و... پی ببرد، زیرا این بیماری‌ها شاید در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشند اما بسیار خطرناک هستند و می‌توانند سلامتی انسان را تهدید کنند.

منبع :www.nagor.ir

مچ‌بند جدید Cicret Bracelet

بازو صفحه لمسی میشود

 

مچ‌بند جدید Cicret Bracelet که توسط شرکت Cicret ارائه شده، بازوی کاربران را به صفحه لمسی گوشی هوشمند تبدیل می‌کند.
این سامانه طی شش ماه طراحی شده و از پروژکتور و ردیفی از هشت حسگر مجاورتی استفاده می‌کند که به سمت ساعد دست قرار می‌گیرند. مچ‌بند ابداعی زمانی که با پیچش مچ دست فعال می‌شود، صفحه اندروید را بر روی بازوی کاربر فرافکنی می‌کند.


حسگرهای مجاورتی مکان انگشت یا انگشتان کاربر را شناسایی کرده و به آن‌ها امکان تعامل با صفحه لمسی را می‌دهد. حسگر مجاورتی قادر به تشخیص وجود اجسام نزدیک بدون هیچ گونه تماس فیزیکی است. این حسگر اغلب میدان الکترومغناطیسی یا الکترواستاتیکی و یا پرتویی از تشعشعات الکترومغناطیسی (به عنوان مثال، پرتو مادون‌قرمز) را از خود منتشر می‌کند و به دنبال تغییرات در محیط یا سیگنال‌های برگشتی می‌ماند.

 

مچ‌بند جدید حاوی یک شتاب‌دهنده و ماژول لرزش به همراه نوعی ال‌ای‌دی برای پیغام‌رسانی است. اتصال آن به گوشی هوشمند نیز از طریق وای‌فای، بلوتوث و یک پورت میکرو یو‌اس‌بی صورت می‌گیرد. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌هایشان را ارسال یا دریافت کنند و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای را فعال کنند. کاربران می‌توانند سامانه ابداعی را به گوشی‌های هوشمند متصل کنند تا بتوانند تماس‌های تلفنی دریافتی را پاسخ دهند و کارکرد بلندگوی گوشی هوشمند را نیز فعال کنند.

 

شرکت Cicret در حال جمع‌آوری بودجه برای توسعه و تولید تجاری سیستم مزبور است و انتظار می‌رود این سامانه ظرف یک سال و نیم آینده عرضه شود. گفته می‌شود بهای این فناوری احتمالا 400 دلار باشد.

 

منبع :www.nagor.ir

 

سخنان بزرگان جبران خلیل جبران

حیات درختان در بخشش میوه است.

آنها می بخشند تا زنده بمانند ، زیرا اگر باری ندهند خود را به تباهی و نابودی کشانده اند




*جبران خلیل جبران*

سامسونگ Galaxy S5

عرضه سامسونگ Galaxy S5 در اواسط مارس تایید شد


به گزارش منبعی موثق خبر از عرضه Galaxy S5 پرجم دار شرکت سامسونگ در اواسط ماه مارس خبر داد.چند روزی است که شور و شوقی که در خبر های مربوط با اسمارت فون ها بود کم شده ولی هنوز برای سامسونگ چنین نیست...

تا چند روز پیش گمانه زنی مبنی بر عرضه Galaxy S5 در ماه مارس وجود داشت ولی حالا این شایعات توسط یکی از مدیران اجرایی سامسونگ تایید شده است.

GSM گزارش داده که Galaxy S5 تا 3 هفته دیگر به فروش گذاشته خواهد شد که بداین معنی است اسمارت فون Galaxy S5 تا 13 ماه مارس در اپراتور ها موجود خواهد بود.سامسونگ این پرچم دار را در رویداد Unpack 5 که در 24 فوریه در نمایشگاه MWC واقع خواهد بود رونمایی خواهد کرد.

بروزترین وب علمی آموزشی

بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/سوالات تستی،سخن برگزدیده روز،اخبارعلمی،آیامی دانید،بروزترین وب علمی آموزشی،آموزش استفاده از شبکه های علمی،زبان عربی،مقالات علوم تربیتی،عکسهای خنده دار،تروال،عکسهای جالب،بروزترین وب علمی آموزشی،http://mbc14.blogsky.com/،فیدهای خروجی چه هستند،علمی آموزشی،

فیدهای خروجی چه هستند


فیدهای خروجی چه هستند؟

یکی از بهترین راه‌های دنبال کردن آخرین ارسالها از خارج شبکه، دنبال کردن ِ خوراکِ ارسالهای یک کاربر توسط آر‌اس‌اس میباشد که عملیات فوق توسط نرم افزارهایی خبرخوان یا RSS Reader صورت میگیرد. گرچه میتوانید آخرین ارسالهایتان در شیرترانیکس و.. را در وب‌سایت خود بنمایش در آورده و کاربران را به خواندن پیامهایتان راغب نمایید. امکان دسترسی به آدرس ِ فید از طریق صفحه کاربری هر کاربر ِ شیرترانیکس و.. میسر میباشد.

چگونه یک فید ِ خارجی را به پروفایل خود اضافه کنم؟

برای اضافه کردن ِ یک فید خارجی به پروفایل ِ خود، می‌بایست به بخش تنظیمات حساب کاربری خود رفته و در قسمت فید RSS آدرس فید ِ مورد نظر خود را وارد نمایید. تفاوت ِ فیدهای خارجی ِ پروفایل ِ کاربر با گروه‌ها در این است که مطالب ِ وارد شده از طریق ِ فیدهای خارجی ِ مربوط به هر کاربر، در بخش آخرین ارسالها نمایش داده میشوند.

چگونه یک فید ِ خارجی را به یک گروه اضافه کنم؟

برای وارد کردن یک فید ِ خارجی در یک گروه می‌بایست به بخش تنظیمات گروه رفته و در قسمت «فید RSS» فید مورد نظر را به گروه ِ مربوطه اضافه نمایید. لازم به ذکر است دسترسی به تنظیمات گروه برای مدیران ِ گروه امکان پذیر میباشد.

چگونه از فـیلتــر ِ پستهای مربوط به فیدهای خارجی استفاده کنم؟

در هنگام وارد کردن یک فید خارجی در یک گروه، میتوانید از ویژگی ِ فـیلتــر استفاده و کلمات ِ مورد نظر خود را برای تفکیک کردن ارسالهای مناسب با گروه از فید ِ خارجی وارد نمایید.

برترین زبان دنیا

برترین زبان دنیا


بی شک برترین زبان دنیا زبان عربی است همچنین بزرگترین زبان از لحاظ قواعدوگستردگی زبان عربی می باشد همانطورکه خداوند تبارک وتعالی درقرآن کریم زبان عربی را مبین توصیف میکند.

همچنین پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم میفرمایید:أُحِبُّ اللُّغَةَ الْعَرَبِیَّةَ لِثَلاَثٍ : لأَنِی عَرَبِیٌّ ، وَ القُرْآنَ عَرَبِیٌّ ، و َ کَلاَمُ أَهْلِ الْجَنَّةِ عَرَبِیٌّ

ترجمه:دوست دارم زبان عربی رابه سه دلیل: اول زیرا عرب هستم .دوم زیرا کلام الله قرآن کریم عربی میباشد.سوم کلام اهل بهشت عربی است .


زبان عربی یک از زبانهای سامی ریشه دار در تاریخ بشر میباشدواین زبان قرآن کریم است که خداوند تبارک وتعالی آنرا مشرف به نزول کلام مقدس اش برگزید همچنین در سوره یوسف آیه دوم میفرمایید:

{ إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآناً عَرَبِیّاً لَّعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ }




چهل روش ایجاد رغبت دانش آموزان به درس

روش های ایجاد انگیزه و رغبت دانش آموزان به درس،کلاس و مدرسه توسط معلم.

انگیزه به دو نوع درونی و بیرونی قابل تقسیم است


برای دانلود کامل این مقاله اینجا کلیک کنید

آیا میدانید(1)

 

آیا میدانید؟

خورشید روزانه معادل صد و بیست و شش هزار میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد ؟



  زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟

  هر ساله حدود پانصد شهاب‌سنگ نسبتا" بزرگ به زمین برخورد می‌کند ؟

  ایرانیان اولین بار نمایش های همگانی (تئاتر) را اجرا نموده اند و همانها گریم و ساخت نقاب را در ۱۵ هزار سال پیش پایه گذارده اند ؟

  گرده گل هرگز فاسد نمی شود و از محدود مواد طبیعی است که تا زمان نامحدودی باقی می ماند ؟

  لاکپشت در بین جانوران جهان، طولانی ترین عمر را دارد و ممکن است تا۱۵۰سال عمر کند ؟

  بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد ؟

  نمک از پنج هزار سال پیش در سفره ما انسانها بوده است ؟

 

خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند ؟

شیشه محکمتر از فولاد


دانشمندان مرکز پژوهشی اپتوالکترونیک دانشگاه ساوث‌همپتون موفق به تولید قوی‌ترین نانوالیاف شیشه‌یی سبک جهان با قدرت 15 برابر فولاد شدند که قابل تولید در طول‌های 1000 کیلومتر است.

این یافته‌ها می‌تواند به تحول در صنایع هوایی، دریایی و امنیتی کمک کند.

تقاضای جهانی برای شناسایی ترکیبات قوی و کم وزن منجر به بررسی‌های بیشتر در نانوسیستم‌های سبک و بسیار قوی شده که در معرض خطر نقص قرار ندارند. پیش از این نانولوله‌های کربنی به عنوان قدرتمندترین مواد در دسترس قرار داشتند؛ اما نیروی زیاد آنها تنها در نمونه‌های بسیار کوتاه با طول چند میکرون قابل اندازه‌گیری بوده که ارزش عملی کمی دارند.

معمولا برای افزایش قدرت یک فیبر باید قطر آن و در نتیجه وزن آن را افزایش داد؛ اما پژوهش جدید دانشمندان نشان داده که با کاهش اندازه نانوالیاف سیلیکا، قدرت آنها افزایش می‌یابد؛ اما وزن آنها همچنان سبک می‌ماند.


منبع:www.konjkav.com

گام بعدی این دانشمندان، بررسی کاربردها و فناوریهای این دستاورد در حوزه‌های مختلف برای مثال در ساخت هواپیما، قایقهای سریع و بالگردها خواهد بود.

سخن دکترشریعتی



اگر پیاده هم شده است سفر کن در ماندن می پوسی...


دکترشریعتی

سوالات تستی (1)

  • سوالات تستی (1)




  •  از هر درس 10 سوال.
  • ادبیات
  • معنی درست واژه های ((جبان.زعم.سائل.طرار)) به ترتیب کدام است؟

1)بی جرئت.گمان.گدا.دزد                                    2)ستم کار.اعتقاد.فقیر.نقشه کش

3)ترسو.تصور.مسئول.نقاش                                4)زورگو.اندیشه.سوال کننده.زیرک

  • این که زبان باید((باید همه ی جلوه های هستی خواه پدیده ها و خواه جلوه های انسانی،خواه اجتماعی و خواه طبیعی را در خود به گنجاند)) معرف کدام گزینه است؟

1)پیچیدگی                  2)دوساختی                  3)گستردگی                      4)زایایی

  • کدام گزینه از موارد استفاده ی سه نقطه در زبان فارسی نیست؟

1)نشان دادن جملات و کلمات محذوف                      2)نشان دادن مطالبی که جز اصلی کلام نباشد.

3)نشان دادن کشش هجا در گفتار.                          4)افتادگی کلمه یا کلماتی از یک نسخه ی خطی.

  • در همه ی گزینه ها به جز گزینه ی.............ارایه ی سجع به کار رفته.

1)اگر شب همه قدر بودی شب قدر بی قدر بودی.

2)توانگری به هنر است نه به مال و بزرگی به عقل است نه به سال.

3)مشک انست که  ببوید نه انکه عطار بگوید.

سخن میان دو دشمن چنان گوی که گر دوست گردند شرمنده نشوی.

  • معنی کدام یک از واژه  های مشخص شده در بیت های زیر نادرست است؟

1)به گوش هوش نیوش و از من به عشرت کوش/که این سخن از سحر هاتفم به گوش امد.(بشنو)

2)حافظا    شاید  اگر  در   طلب    گوهر    وصل /دیده دریا کنم از اشک و در او غوطه خورم(فرو رفتن)

3)دور شو از از بزم ای واعذ  و   بیهوده    مگوی/من   نه   انم  که  دگر گوش  به تزویر کنم(زیاده گویی)

4)فغان  با  همه    کس   غایبانه    باخت  فلک/که کس  نبود  که  دستی از  این دغا ببرد(دغل)

  • در کدام گزینه غلط املایی وجود دارد؟

1)اصل رثایی نوشته.دسته بندی و نام گذاری.قالب شعر.نمونه ی اعلا

2)بر گرفته و به تخلص.تحلیل روحیّات.متوسّل شدن به همه.مطایبه و فکاهی

3)حزین و اندوهگین.خار و ذلیل.فرقه ی کافر و جهود.نثار جان.

4)سلاح رزم.فرخنده گی و نیک اختری.نشانه و مظهر.هور و ماه.

  • معنای درست واژه های ((انبان.تمکین.مبشر.مستدام))به ترتیب در کدام گزینه است.

1)انباشته شدن.شکوه.بشارت دهنده.مستحکم.

2)گرد اوردن.ستایش.شادی بخش.پاینده.

3)صندوقچه ی بزرگ.احترام.نشاط اور .بادوام.

4)کیسه ی بزرگ.بزرگداشت.مژده دهنده.پایدار.

  • معنی واژه های ((طلایه.گوی.شبروی))به ترتیب در کدام گزینه امده است؟

1)مقدمه ی سپاه.پهلوان.شبگردی.

2)پیش رو سپاه.گودال.راهزنی.

3)وسایل ساخته شده از طلا.دلیر.راهزنی.

4)زرین.گودال.عیاری.

  • کدام گزینه در مورد ارایه های ابیات زیر صادق است؟

                        ای برادر قصه چون پیمانه است                     معنی اندر وی به سان دانه است.

                        دانه ی معنی  بگیرد  مرد  عقل                     ننگرد   پیمانه  را  گر  گشت   نقل

1)دو تشبیه.یک استعاره                                     2)دو تشبیه.دواستعاره.

3)سه تشبیه.یک استعاره                                   4)سه تشبیه.دواستعاره.

  • در عبارت زیر به ترتیب چند فعل گذرا به مسند و چند فعل گذرا به مفعول دیده میشود؟

             ((خرگوش های گوچک دو تایی ناگهان از خواب جستند.گوش هایشان راست شد.از بیرون صدایی شنیده بودند.از بالا ی سوراخ کلوخی به درون افتاده بود.تنهایی بیشتر انها را میترساند....یک بار دیگر صدایی به گوش رسید.))

1)یک.یک             2)یک.دو                   3)دو.یک                  4)دو.دو


دین و زندگی.

  • با توجه با ایات 20 و 21 سوره ی ذلریات خداوند برای کدام گروه از مردم نشانه هایی را در زمین و در خودشان یاد اوری میکند؟

1)اهل تقوا                2)اهل صدق و راستگویی           3)اهل یقین           4)همه ی مردم

  • مطابق ایات قران کریم((فاذا هم مطلمون))در نتیجه ی چیست؟

1)انان ستمکارند.                            2)ماه را منزل هایی است.

3)روز ها را از انان میگیریم.             4)دانه را از دل تاریک زمین خارج میکنیم.

  • چشمان انسان قادر به نظاره کردن ذات بی مثال خداوند نیست.پس چگونه میتوان اورا شناخت؟

1)نظاره در ایینه ی هستی و افریده ها                          2)عبادت بی چون و چرا و با خلوص نیت

3)پی گیری کمال بینهایت پروردگار.                                3)مدد گرفتن از لطف و رحمت گسترده ی خدا در جهان

  • خداوند در قران کریم علت((و خرقوا له بنین و بنات)) را چه میداند؟

1)بی دانشی               2)بی دینی               3)بی نیازی                   4)بی سبب

  • معنی عبارت ((عرجون القدیم))کدام گزینه است؟

1)شاخه ی انگور                                                           2)شاخه ی خشک خرما

3)عصای کهنه                                                              4)هلال کهنه و قدیمی

  • انچه که باعص پر بار تر و متناسب و زیباتر شدن رشد انسان میگردد در گرو کدای یک از موارد زیر است؟

1)معرفت خود را ب خدا افزایش دهیم.                   2)همت بزرگ و اراده ی محکم

3)یاد خدا                                                               4)هدف برتر و جامع داشتن انسان

  • حدیث((ما عرفناک حق معرفتک))از کدام معصوم و در چه کتابی امده؟

1)امام علی (ع)_نهج البلاغه                                 2)پیامبر اکرم(ص)_نهج الفصاحه

3)امام علی (ع)_غررالحکم و دررالکم                      4)پیامبر اکرم (ص)_بحار الانوار

  • با توجه به ایه ی سوره ی 100 انعام ((و جعلوا لله شرکاء ....))برای خدا شریکی از کدام گروه قرار دادند؟

1)خدایان دیگر               2)جن                         3)انسان                           4)خورشید و ماه

  • اگر میگوییم خداوند صفات مخلوقات را داراست مقصود....

1)همه ی صفات انان                                     2)ان دسته از صفاتی را که خود او افریده.

3)صفات خوب و کمالی ان ها                          4)صفات ذاتی و فطری ان ها

  • کدام یک از مجاهدان راه خدا با نام ((سیدالشهداء))یاد شده؟

1)مقداد                   2)سلمان                      3)حمزه                  4)عمار


انگلیسی

.mas almost 8 oclock when they arrived....

it                  there                     this                         that

....I have two bags .one big and one small.but the small bag is

as heavy as                      heavier than                 as heavy than                      heavier

the story book you gave me .... I thought.

interesting                          most interesting                   more interesting                    as interesting as

she left her notebook in the class.left means

forgot                   returnd                      put                                found

he is a very ....person.he never drives when he is sleepy

great                            wise                              clever                             funny

            ..... . I wake up at 6:00 in the morning but I usually stay in bed about 10 minutes before I

laugh                               raise                               sleep                          get up

.....you can not eat those tomatoes now.they arenot

hard                              beautiful                         ripe                             prretty

the shoes are very .....they donot hurt my feet.

expensive                                cheap                          comfortable                  clean

      ?what are you cooking

I am ........some potatoes for our dinner

boiling                        raising                              putting                   dropping

Maria .....her clothes in a cupboard in her bed room.

grows                             watches                           keeps                          cleans

where does steve come from

He is coming from school.

.He is coming to see us

.He has just come back from the library

.He comes from Canada

which word is different from others in pronunciation?

love             like                           sun                  touch


زیست

  • واحد های سازنده ی تری گلیسرید کدام اند؟

1)یک ملکول گلیسرول و یک اسید چرب                 2)یک ملکول گلیسرول و سه اسید چرب

3)سه ملکول اسید چرب و سه ملکول کلسترول     4)یک ملکول کلسترول و یک اسید امینه

  • کدام گزینه نادرست است؟

1)انزیم ها به انجام واکنش های شیمیایی شدت میبخشند اما خود تغییر نمی کنند.

2)برای بیشتر واکنش ها در سلول حداقل وجود یک انزیم ضروری است.

3)در حضور انزیم سرعت واکنش در دمای بالاتر از 45 درجه افزایش میابد.

4)درهر سلول در هر لحظه 100 ها انزیم در حال حرکت است.

  • در ساختار کدامیک علاوه بر کربن و اکسیژن و هیدروژن،نیتروژن هم وجود دارد؟

1)پلی ساکارید                     2)لیپید                       3)پروتئین                        4)هیدرات کربن

  • پلی ساکارید ذخیره ای قارچ و گندم به ترتیب کدام است؟

1)گلیکوژن_نشاسته             2)سلولز_سلولز         3)گلیکوژن_سلولز            4)نشاسته_نشاسته

  • کدام گزینه نادرست است؟

1)هیچ یک از لیپید ها در اب حل نمیشوند.

2)بخش مهمی از غشای سلولی را لیپید میسازد.

3)هر تری گلیسرید از سه ملکول اسید چرب و یک ملکول گلیسرول حاصل میشود.

4)تنها نقش لیپیدها انرژی زایی در سلول است.

  • انریم ها در طی واکنش ها.....

1)مصرف میشوند                    2)تغییر میکنند.                   3)با گرمای زیاد اسیب میبینند.

4)در دمای پایین تر از 38 درجه عمل نمیکنند.

  • کدام جاندار تولید کننده محسوب میشود؟

1)قارچ                          2)زنبور عسل                    3)جلبک                      4)مرغ

  • در سلول های گیاهی محل ذخیره ی نشاسته کدام یک از اجزای سلول است؟

1)واکوئل                  2)کلروپلاست              3)دستگاه گلژی                4)ریبوزوم

  • مزیت استفاده از کودهای شیمیایی نیتروژن دار کدام است؟

1)در جو یافت میشود.                                               2)به سهولت از ریشه وارد گیاه میشود.

3)دیرتر انحلال میابد.                                                  4)اثر الوده کننده بر محیط ندارد.

  • استحکام برگ به عهده ی کدام است؟

1)اپیدرم                       2)کوتیکول                      3)رگبرگ                      4)میانبرگ

بروزترین وب علمی آموزشی

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ 10اسفند1392روزشنبه ساعت13:58اولین پست را دراین وب می نویسم هدف از ساخت این وب کمک وارارئه ودراختیارگذاشتن اطلاعات برای دوستان همشهریان وهموطنان عزیزم می باشددر این وب مقالات علمی آموزشی در همه زمینها نمونه سوالات در تمامی مقاطع راهنمایی دبیرستان ودانشگاهی ودر تمامی رشته ها وتخصص ها  همچنین انواع سرگرمی ها کاریکاتور عکس خبرهای داغ ومناسب وزندگی نامه های بزرگان ادیبان ودانلود رایگان وخلاصه انواع مسائل دیگربه انتشارمیرسدبازدیدکنندگان عزیز درصورت احتیاج به هرگونه اطلاعات کافیست فقط از طریق ارسال نظر به ما اطلاع بدهید تا دراسرع وقت دراختیارتان قرار دهیم ./

خدمتگذار شما مدیریت بروزترین وب علمی آموزشی

http://mbc14.blogsky.com/